Mina sju minuter i rampljuset

Från Teachmeet Syd våren 2011

Teachmeet i Helsingborg den 13 oktober. Vilken underbar inspirationskälla! Och vilken kick, vilken drog! Konceptet är enkelt: anmäl dig som talare. Välj två eller sju minuter och prata om vad du vill som har med skola och IKT att göra. Drar du över tiden riskerar du att få en igelkott i huvudet. Publiken kan inte vara mer tacksam. Inbitna, redan sålda kollegor som med största empati har förståelse för tidspress och teknikstrul.

Kommer jag att hinna säga vad jag vill? Kommer jag att vara begriplig? Kommer tekniken att fungera? Kommer jag över huvudtaget få prata!?

När klockan närmar sig 17.50 och jag ännu inte fått gå upp känner jag viss frustration. Det vore synd att inte få köra min grej. Jag tycker ju att det jag har att säga är viktigt och jag är ju så laddad. Men samtidigt känner jag till spelreglerna. Talarna slumpas fram i en tombola och alla kommer inte att få chansen.

Kristianstad 19 april. Klockan 16.00. Jag kommer att sitta där, förberedd för sju minuter och svettas.

Mina sju minuter i rampljuset börjar 2 timmar och trettiofyra minuter in i filmklippet!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mina sju minuter i rampljuset

  1. Ping: Möten som inspirerar « olst75

  2. Ping: Intresse och entusiasm « olst75

Kommentera

