Intresse och entusiasm

Har föreläst idag för ett antal specialpedagoger i Lunds kommun med omnejd. Temat var iPaden som hjälpmedel för elever med läs- och skrivsvårigheter. Den föreläsningen har jag nu gjort i olika former och för olika konstellationer; allt från 7 minuter på Teachmeet, 15 minuter på Skolledarforum, 45 minuter på Learning is the shit till nu två timmar för personalen på LSR. Det kändes som en bra repetition inför Framtidens läromedel där jag blivit ombedd att prata om samma ämne (45 minuter).

Auditoriet var intresserade och engagerade och det var kul att få prata inför en så inspirerad publik. Tack för input och visat intresse! Min utlovade Keynote från förmiddagen finns här:

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Intresse och entusiasm

  1. ewa28 skriver:

    Finns det chans för en privatarbetande specielpedagog att lyssna på,dignågon gång? Arbetar i Dalby på liten skola. Med vänlig hälsning, Ewa

  2. olst75 skriver:

    Hej Ewa!
    Nästa gång jag ska prata om detta är på Framtidens läromedel (http://www.framtidenslaromedel.se/malmo/program.html#fl=dag1) den tredje oktober. Sedan har jag blivit ombedd att komma till Häckebergaskolan och till Gunnesboskolan i höst. Du skulle ju kunna höra med dem om du får komma dit på visit!

  3. Ewa skriver:

    Det lexiconet du har i Keynoten där man kan läsa in ett ord på svenska och få det på engelska, vad heter den appen? Vilken talsyntes rekommenderar du?

    Ska försöka få tag på någon av skolorna 🙂

    • olst75 skriver:

      Hej Ewa!
      Det finns några olika översättningsappar. Den jag visar heter SayHi, men det finns flera. Googles översättningsapp funkar också, men man kan inte tala in på svenska än. iTranslate finns också.
      Jag rekommenderar talsyntesen Voice Dream Reader men det finns flera. Titta på min översikt här i bloggen.

Kommentera

